پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 09 مهر 1398

تاکنون یک میلیون و 670 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ با خدمات دهی مناسب در خدمت متقاضیان است.

وی افزود: متقاضیان سفر اربعین حسینی می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد متقاضیان سفر به اربعین حسینی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین، از تمامی زائران درخواست می کند که ثبت نام در سامانه سماح را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.
وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، گفت: خوشبختانه مشکلی در روند ثبت‌نام در سامانه وجود ندارد و روند ثبت اطلاعات به سهولت انجام می گیرد.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین متقاضی سفر به عتبات را دارند، خاطر نشان کرد: تاکنون استان‌های تهران، خورستان، اصفهان، خراسان رضوی و فارس بیشترین متقاضی سفر به پیاده‌روی اربعین را داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: امیدواریم تمامی زائران برای بهره‌مندی از خدمات بیمه و درمان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. علاوه‌بر این به زائران توصیه می‌کنیم که حتما با در دست داشتن گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.








روتیتر